Kartell FL/Y och Dalù = sant

Flera av er har nog sett lampan Malta på Bolagret. Jag tycker de när så fräsig och hade passat fint att ha i mitt rum där jag har en lampa från Kartell. Javisst, jag pratar om den omtyckta FL/Y-lampan :)
Visst hade det varit fräckt att ha en som Malta eller varför inte den samma från självaste designern  Vico Magistretti. Där lampan heter Dalù! Naturligtvis är Dalù något dyrare. Men Vico har ju jobbat för Kartell, så det är kanske inte så märkligt att dessa lampor är som syskon :) Det känns väl att Laviani har blivit inspirerad av Magistretti?

Vad tycker du? Gillar du bordslampan?


(Bild från Furnish)


(Bild från Casanova)

(Eget kollage med bilder från Bolagret)



Kommentarer

Skriv gärna en liten rad till mig, så blir jag så glad (o:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad vill du skriva:

Trackback
RSS 2.0